kalsongmitella.

2015-01-09 / 11:40:30
Vi har blivit med lägenhet!! :D Fick idag reda på att vi fick lägenheten! Så på söndag flyttar vi till ett nytt lägenhetshotell i 11 dagar och sedan flyttar vi in i vår tillfälliga lägenhet i Maroubra! Där kommer vi bo i 7 veckor medans paret vi hyr det av är i Brazilien. Vi är så glada!
 
Detta firade vi med att åka och bada och kolla ut stället vi kommer hänga på i 7 veckor. Idag var de lite blåsigt och Maroubra beach som är vågit i vanliga fall va helt sjukt!
Det var utan att överdriva 4m stora vågor åt alla håll och kanter! Det va så galet strömt att vi knappt kom ut i vattnet först! När vi badat ett tag och tumlar runt i vågorna x antal gånger (en gång kom en sån stor våg och tog mej att jag gjorde tre bakåtvolter under vattnet och avslutades med att slå i knäna i sanden...) tyckte jag det var dags att gå upp. Men Maroubra vattnet verkar hata mej så inte så långt ifrån strandkanten sliter en våg tag i mej, kastar mej ner på bottnen och jag gör en volt när min arm sitter fast i sanden. Det ända jag tänkte va bara "nu drar jag min arm ur led.." Kom upp ur vattnet och en helt galen smärta slog igenom mej. Timmy tog mej upp på land tills den värsta smärtan lagt sej. Sen duschade han av mej, eftersom jag hade ett halvt ton sand i trosorna och håret....
Vi tog duschen hem och det tog mej 40 min att få bort allt sand ur håret.
Efter det unnade vi oss pizza och vitlöksbröd och nu sitter jag här med Timmys kalsonger runt halsen som en mitella. Ganska smart faktiskt (tyvärr inte min idé..) Min lilla prins tar väl hand om mej så ni behöver inte oroa er där hemma :) Är det inte bättre imorn ska jag kolla upp det :)
Kommentarer!
Postat av: marie attila

Hej. Grattis till lägenheten. Var försiktiga med höga vågor, det kunde har gått riktigt illa. Hoppaa att detbkänns bättre nu. Vädret här hemma är inte riktigt lika bra. Ska bli storm i morgon har de lovat. Ha det bra och var rädda om varandra.kramar

Kommenterat - 2015-01-09 / 21:01:45
Postat av: Kitty

Mycket farligt att bada i dessa vågor!!
Var försiktiga.
Nu har ni varit iväg i två veckor.
Lycka till med allt
, Micke är här, han hälsar o Bengan oxå.
Idag slänger vi ut granen.
Jag klipper ner den med sekatören.
Kramis

Kommenterat - 2015-01-10 / 14:40:26
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: