Intressant beteende iakttagning.

2012-06-05 / 22:25:20
Jag har tänkt på en sak..
Jag gillar att iaktta människor. Jag tycker att det är väldigt intressant att se hur människor reagerar vid vissa tillfällen eller bara kolla på människor.
Och jag har lagt märke till en sak. En person (tänker inte nämna några namn men låt oss kalla hen för elsa!)
Elsa har varit med "mitt tjej gäng" (kallar de så för de e dom jag umgås med), Hur som helst, elsa var mycket med oss för att min kompis har för bra samvete för att söta ut någon. Gillade aldrig denna elsa men jag försökte för att jag skulle vara mogen. Detta visade sej senare bara vara dumt! Hörde att denna elsa snckat skit om mej ett flertal gånger, så jag började att total ignorera personen. Tillslut tappade även min andra kompis hoppet för elsa och även kompisen började tröttna så vi tre började hålla ihop mer och mer.
Nu kommer vi till poängen med mitt inlägg!

Den första tiden lade jag märket till att elsa började "låtsas" att vi inte fanns när vi tre kom gåendes. Varje gång vi gick förbi så kollade elsa upp i taket eller in i väggen och låtsades som ingenting.
Efter yttligare ett tag så började elsa att hänga med folk i som hen aldrig varit med innan.
Och nu för några dagar sen lade jag märke till något väldigt intressant!
Denna elsa har alltid varit väldigt uppsnofsig, tyken och tyckt att hen är lite bättre än alla andra. Elsa har alltid skrytit om hur smart hen är och hur bra betyg hen har. Alltid svarat lite otrevligt när man kommer med en "uppenbar fråga" (enligt elsa) och alltid fått en att känna sej lite sämre och lite trög.
Men nu märkte jag att denna elsa har gått från att vara super smart och jätte bra till dum blondin!?
Detta tycker jag är väldigt roande att kolla och väldigt intressant. Personen har alltså gått från att umgås med oss och vara otrevlig och lite bättre än alla andra till att inte umgås med någon speciell och vara dum blondin.
Hen ställer helt idiotiska frågor (som jag vet att hen vet!!) hänger och klänger på folk, putar lite extra mycket med läpparna och pratar med en sån dum och trög röst ni vet?

Jag har dock inte kommit fram till vad detta kan bero på, men jag pratade med tjejerna och de hade också lagt märke till de, så det är inte bara jag! Min gissning är på att elsa har insett att det är lite jobbigt att inte ha någon att umgås med, eftersom jag total ignorerar hen och Vi håller oss helt enkelt undan. Så istället för att "svälja sin stolthet" och be om ursäkt och visa att vi faktiskt är 18 år gamla, beter sej nu elsa som en dum blondin så folk ska tycka att hen är söt och rolig. Jag säger absolut inte att det är så! Detta är vad jag tror! Som Annaellinor säger i sitt inlägg om dumma människor. Så tror jag att det är.



Otroligt roande klipp, spola fram till 1.53 så har ni min poäng ;)




Ja det var vad jag hade på mitt hjärta en tisdagskväll, lägger ni själva märke till sånt här? Finns det någon annan som tycker att det är roligt att kolla såna här saker och beteende? Jag skriver ju självklart inte detta inlägget för att vara dum eller taskig självklart inte, så hade jag ju skrivit namn. Skriver även inte mina vänners namn för vill inte att folk ska veta vilka de är eftersom de inte vet att jag skriver detta inlägget. Då kanske dom ogillar att jag nämner dom.







TimmyPersson <3
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: