intagningsprovet och en blå larv som röker på

2010-03-14 / 11:49:32
Godmorgon !
Eller vad är det som är så bra med just denna morgonen ?
Ingenting om jag får säga de själv. Vaknade för ca en timme sen, hade leagt och vänt och vridit på mej hela natten. Betsämmde mej sedan för att de inte va ngn vitts att försöka sova så gick upp. Huvudet bulltade, halsen brände och jag kunde knappt andas för jag var så tjock i halsen och jag var hur varm som helst. Kul ! för jag har ju inte redan varit sjuk så de räcker !? Aja nog partat om de. Tänkte Skriva hur de gick igår ist !


Kl ringde 05.40 jag struntade inte lite i den ställde snabbt om den till 06.10. När kl ringde för 3e gången tvingade jag mej upp. Gick ner och åt frukust. Sen gick jag upp och gjorde mej i ordning. Tog ut mina flätor så jag hade ängla hår. Och sminkade mej lite. Satte mej vid datan och sjöng lite så rösten kom igång. 07.40 åkte vi.



Vi va framme tidigare än va vi trodde. Efter en stund kom en lärare och visade oss att vi skulle vara i en annan byggnad. Det var upprop och sedan delades vi upp i två grupper, sen var det dags för notprovet. Jag fick provet kollade på det och kunde ingenting. Så de gick skit. Men jag hade iof inte väntat mej ngt annat. Vi satt med provet till ca 09.15.Efter det gick vi till den byggnaden som vi stått utanför på morgonen. Vi gick in och vid 10.00 fick jag bli intervjuad. Sen var det dags för en lång lång väntan.
Jag skulle inte få sjunga förens efter lunch. Vi blev alla nerviga av att bara sitta still så jag, Mirijam, Maja och Sanna gick en runda, vi sjöng lite, pratade med 2orna och sånt. Kl 11.40 gick vi och åt. Jag var redan då hur nervig som helst ! Vi åt och en 2a berättade var vi skulle sitta och massa sånt.

Sen gick vi tillbaks och Nomi erbjöd sej att hjälpa mej att sjunga upp. Så vi gick en liten grupp och sjöng upp.  När kl var 13.15 var det min grupps tur att göra rytmikprovet. Jag var hur nervös som helst ! Ca 10 lärare satt och kollade på oss när vi skulle gå i takt med en trumma, klappa i takt och göra andra övningar. Jag var så nervös att jag failade totalt på det ... Sen var det 3 grupper kvar sen var det min tur att sjunga.
Jag stod och hoppade utanför salarna av nervositet.
Sen var det äntligen min tur. Kl var då ca 14.00 jag kom in med världens leesnde på läpparna och tänkte att nu ska jag bara ge gärnet !
Kom in och märker till min fasa att de var minnst 10 lärare till. Ca 20 lärare ink rektorn sitter och kollar på mej. Jag förtsätter att le och ber till gud att det ska gå bra. En lärare sätter sej bakom pianot och börjar spela. "herregud här går vi rakt på sak" tänker jag. Tar ett djupt andetag och börjar sjunga. Det kändes jätte bra, visst jag var nervös så min röst var lite darrig men inget som dom märkte tror jag. Jag tog i och sjöng hela tiden med detta påklistrade fejkleende! *haha* Sen sjöng jag den obligatoriska låten och sedan fick jag sjunga efter en av lärarna. Sen var det klart.
Det kändes som sagt jätte bra ! Jag hade inte kunnat göra bättre ifrån mej. Jag ver nervös men det var nog alla. Jag satte mej ner och andades sen fick jag berätta för alla vad som hänt och hur det gått. Eftersom jag var först ut med att sjunga. Jag satt ner ett tag och tog det lugnt.
14.30 kom mamma och hämtade mej.

Kom hem och somnade en stund på soffan. Sedan vid 18.15 kom Frida och vi cycklade till stan, träffade Matilda, Becka och Jessika vi hämtade ut våra biobiljetter och gick till Ida´s pub och beställde mat. Vi satt och pratade 20.30 gick vi till bion. Filmen va helt okej, jag va trött så jag as knäckte mej så fort en blå larv kom med in i filmen. Jag tyckte det var jätte kul att det var en blå larv, med ett glasöga som dessutom satt och rökte på. Så jag satt och as knäckte mej åt den. Var en del roliga figurer med i filmen som jag as garvade åt och Jessika satt jämte och fnissade åt. Becka satt och höll för ögonen så fort det blev "läskigt". En mycket trevlig/lyckad dag, med nya vänner och mycket skratt !


TimmyPersson <3
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: