En resa i tiden.

2010-06-10 / 21:09:19
Hejsan !
Just nu sitter jag här och tänker och tänker.
Är jätte kluven inför morgondagen.
Är nervös eftersom jag ska sjunga, glad för att vi ska sluta men ledsen för att allt är slut nu.

Jag och Maddis var och hälsade på på Slottan idag. Herregud säger jag bara ! Att se alla små barn och tänka att så liten var jag för 10 år sedan. Att få hälsa på alla lärarna som kommer ihåg en efter alla dessa år. Det var som att resa i tiden.
Det fick en verkligen att inse att allt är över imorgon. Om ytterligare 3 år är jag vuxen. När man stod där på den lilla skolgården som en gång varit så stor, önskade man bara att man kunde få vara där igen. Springa och leka utan några bekymmer. Allt var så lugnt, man såg alla barnen springa och leka ute i regnet och tänkte om ändå vi med kunde göra så. Nu beter vi oss som om vi skulle dö om vi fick regn på oss. Som sagt inga bekymmer.
Och imon är det ytterligare ett steg in i vuxen värden. Helt plötsligt känner jag mej så gammal, som om jag inte hunnit med något i mitt liv efter alla dessa år. Kanske om man spolade tillbaks tiden att man då skulle ta vara lite mer på tiden tillsammans ? Jag vet inte. Antagligen inte.
Känns som om det var för några år sedan man sprang omkring och lekte "under hökens vingar kom". Knappas 10 år i alla fall ! Allt går så fort ! "Dagar går långsamt, veckor går fort, år går ännu snabbare", eller vad säger ni ?
Men efter imon har vi 2 månaders lov och det ska bli så skönt, om bara vädret ville ge efter lite med.
Sen kommer vi sitta och blicka tillbaks och vara tacksam för alla minnen och saker vi faktiskt lärt oss !






TimmyPersson <3
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: