NU har jag äntligen...

2010-04-10 / 10:01:09
kommit hem ! Efter 3 timmar letande efter tapeter är vi hemma ! Slutade med att vi körde ut till Flügger så pappa kunde hjälpa oss ist. Slutade med en silverglittrig fondvägg och en brun i resten av rummet. Blev rätt nöjd.

Tänkte lägga upp bilderna sen Flamma nu.

Söndag:
kom dit vid halv sex. Red Pampie och Matilda red Catch. Sen kvällsutfodrade vi och sopade gården. Gick in och år kvällsmat.

Måndag:
06.40 ringde kl. Mamma va inne på rummet några ggr, 07.00 va vi ute och utfodrade alla hästar.
Sen in och äta frukust, borsta tänderna, klä på sej. Sen tog vi ut hästarna i skritten och i hagarna. Sen satte vi igång med att mocka. Vi va klara vid 11.00 då gick vi in och bytte om till ridkläder och började rida. Jag red Nahema och Matilda red Dixie.
Gick sedan in och år lunch. Sen red jag Pampie och Matilda red P and K. Ett litet fullblod som bara var 2 år och tävlat i galopp. Jag skulle rida den egentligen men de va lite lätt stirrig så Matilda red den ist.
Angelicia och Annika kom en stund så vi satt och fikade med dom med.
Vid fyra tiden va vi helt slut så vi gick in och la oss på soffan. Vaknade igen vid sju när mamma och Jenny kom in. Vi hade visst missat kvällsfodringen. heheh.
Sen va det kvällsmat.
Ida skulle sova på flamma så vi tyckte att hon skulle sova med oss. de gjorde hon. Jenny låg och snackade hela kvällen och vi andra försökte sova.

Tisdag:
Jag och Matilda fick sovmorgon. 07.30 vaknade vi och åt frukust.
Sen va det igång igen me samma sak som igår.
Sen hjälpte jag Albin med att bygga bana medans Jenny, mamma och Matilda skottade i ridhuset.
10.20 va vi inne och bytte om och började sedan rida. Samma hästar som på måndagen. Var inte alls kul. Nahema är bara 4 och kan då ingenting, alltså inte svänga så bra heller. Det va mycket folk i ridhuset och Nahema sparkade efter alla andra så jag kunde inte vara nära ngn. Så de va inte alls kul. Men det gick enegtligen bra, Nahema skötte sej.
Red Pampie och Matilda red P and K. Gick super bra ! Pampie va pigg och lite busig de gillar ju jag så ! Sen kollade vi på när Ida och Albin hoppade unghästarna.
15.35 gick vi in och fikade och först då åt vi lunch kan ni tänka er att vi va hungriga då !? Sen va de dags för att packa och bege oss hem. 16.17 satt vi i bilen påväg hem. När vi kom hem la jag mej på soffan och vaknade inte förens kl var 21.00. Då gick jag och mamma och la oss i sängen ist. Vi somnade båda direkt !

Det va super kul på flamma ! Mycket skratt blev det ! Och nu ska jag avsluta med bilder !


Påväg till flamma. Matilda var super taggad !


en smutsig spirit.


en sovande Pampie


Matilda, Spirit och Pampie.


Spirit !


ordning och reda ! Daysi och Marry.


Ida, mamma, Emma och Albin. Vi doppade frukt i smällt chockad.


Jag


En död Ida


Matilda.


Jag på Nahema.


Jag på Nahema.


Jenny och Ritchie.


Matilda och Dixie.


Matilda på P and K.
Hahaha ja som sagt Matilda skulle rida en 2 årig galoppör. Ville haft kort på sadeln med de gick sådär. Ni som rider kanske fattar hur det var att rida en 2åring. Och ni som inte rider,, ja man brukar rida in hästar i slutet på året när dom ska fylla 4. Så denna häst va ganska ostabil och vinglig. Hahaha !


Pampie.
Jag försökte ta kort på han när jag travade ... Misslyckades totalt som ni kanske ser !


Mamma på Spirit och Jenny på ngn som jag inte minns.




TimmyPersson <3

Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: