Efter 17½ år..

2012-03-07 / 13:54:51
Först vill jag bara säga att med detta inlägget vill jag inte att folk ska tycka synd om mej eller något, för det är inte de jag är ute efter. Jag vill bara att folk ska tänka efter innan man gör någon sånt här..

I 17 ½ år har jag levt med att se annorlunda ut. Med att vara annorlunda.. Och i ca 17 ½ år har jag blivit retad för de och fått höra hur ful eller konstig jag ser ut.
Detta har gjort mej mycket ont och gott.

I början blev jag såklart fruktansvärt ledsen och fick mej att tro att jag var ful och konstig. När man för höra såna saker varje dag blir det att man tillslut tar åt sej av det och börjar tro att det är sant. Detta har satt sina spår än idag. Jag kan inte se mej i spegeln, så som jag är utan att hata mina ögon.. För jag skäms så otrolig för hur jag ser ut.. Det gick till och med så långt att jag inte ville visa mej utan smink, för jag trodde att det gjorde mej vackrare. Jag kunde knappt gå utanför dörren utan att tänka på vad jag skulle ha på mej eller om jag var sminkad. Jag var så orolig för vad folk skulle tycka.
Men sen jag träffade Timmy har jag princip varje dag fått höra hur vacker jag är, hur stora och fina mina ögon är. Och det är något man tar åt sej av! Det har fått mej att inse att jag kanske inte är så konstig eller ful som andra säger?

Nu kanske ni tänker "men operera dej så slipper du problemet?"
Nej det är inte så lätt. För de första är jag sjukt rädd för denna operationen, sen finns de så mycket som kan gå fel.
Men åren som gått har jag lärt mej att inte skela. Jag har lärt mej att kontrollera de, eftersom jag skäms över de. Och detta har gjort att jag har börjat bli van med att inte skela. Om jag nu skulle göra en operation och fortsätta att "inte" skela skulle detta innebära att jag skulle skela inått ist.. ( kanske svårt att fatta, liet dåligt förklarat men.. )
Och även om detta inte skulle hända, kan de bli så att de släpper efter något år. Ska man då göra de igen? Fast jag tycker det är skit jobbigt att opereras?

Och för vems skull skulle detta vara? Min eller er?

Jag har efter 17 år lärt mej att leva med det. Så om jag skulle operera mej skulle det vara för er skull. Om jag kan vakna varje morgon och se mej i spegeln och kunna acceptera att det är såhär jag ser ut.
Innan jag träffade Timmy var jag mer för en operation, men nu har jag fattat att jag kan hitta ngt som kan älska mej för den jag är. Älska alla mina brister och inte klaga på de.


Och efter 17 år får jag än idag höra elaka kommentarer och dumma frågor.. Detta händer oftast när jag träffar nya människor. Men oftast går dom till mina kompisar och frågar om det är ngt konstigt med mina ögon.. Kan ni inte då fråga mej ist?
Och än idag är det folk som pratar bakom ryggen på mej om det..

Det får mej att undra.. Är inte vi vuxna snart? Är inte vi för gamla för att snacka sånt bakom ryggen på någon?
Jag är fullt medveten om hur konstigt det ser ut när jag skelar. Tro mej! Men om ni nu tycker det, säg det då till mej och inte bakom ryggen på mej!
Dessutom tror jag att dom som säger så är bara dom som inte hittar ngt annat fel på mej. Och då måste ni klaga på de enda felet ni hittar på mej.
Men tänk då efter ist, för det fanns en tid då jag tig åt mej av detta och trodde på de elaka orden. Det kan hända någon annan. Det finns folk som är inne i den perioden nu, som tar åt sej och tror på de..


Idag har jag nästan aldrig smink på mej. Jag bryr mej inte längre vad folk tycker. Och detta har resulterats med att jag får fler komplimanger än när jag hade smink på mej hela tiden. Det finns faktiskt dagar då jag kan känna mej fin utan smink. Jag har inte lärt mej att tycka om mina ögon. Det kommer jag antagligen aldrig göra, men jag har lärt mej att gilla andra saker på min kropp.


Men som sagt tycker de e ganska ironisk att man än idag möter människor som orkar bry sej om andras skönhetsfel.. Trodde dessutom vi var äldre än att man fortfarande pratade bakom varandras ryggar om hur man ser ut.. Ta reda på fakta innan du slänger ur dej sen sån kommentar då, och va vuxen nog att gå till personen och be om ursäkt!










TimmyPersson <3

Kommentarer!
Postat av: tova

Hej fina michelle! jag vet att du har skelat hela ditt liv och jag har aldrig tyckt att det varit något fel med det. Jag vet även att du har blivit retad men det är du för bra för. Jag är glad att du har slutat att ta åt dig, för de personerna är bara osäkra! du är en underbar tjej och du är fin som du är (: Det är bra att du har träffat Timmy som verkligen säger hur vacker du är, det förtjänar du. alla har blivit retade, det har även jag men det är när man har kommit förbi det som man är en vinnare. och det är du! pusss <3

Kommenterat - 2012-03-07 / 15:04:32
Postat av: Anonym

Du är jätte vacker Michelle!! Folk som säger annat är bara jävligt avundsjuka.

Kommenterat - 2012-03-08 / 16:58:34
Postat av: Anonym

Du är den vackraste personen jag vet! Det har du alltid varit och kommer alltid att vara.

Om man lär sig att ignorera alla kommentarer så blir man stark i slutänden, och på så vis får man en bra pojkvän som du har som säger hur vacker man är varje dag :)

Stay strong !

Kommenterat - 2012-03-09 / 09:56:50
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: