Sambos

2015-01-24 / 03:58:31
Nu är det officielt. Jag och Timmy är nu sambos på riktigt!
Vi betalar hyra, betalar vår mat, tvättar själva och har fått egna nyklar. Och jag måste säga att jag hade inte i min vildaste fatasi kunnat tro att vår första lägenhet skulle vara i Australien precis vid stranden. Det känns helt overkligt! Vi trvivs verkligen jätte bra och vi har fått handlat lite och tvättat vår första tvätt. Vi har också sett vår första kackerlacka inomhus. Jag vet att man inte ska döda dom men ändå var min första reaktion att skrika till Timmy "DÖDA DEN!!" Vi vet inte om vi dödade den, vi stängde bara fönstret och hoppades på det bästa. Vi kommer inte öppna de fönstret igen iaf ;) 
 
 
 
Ena toaletten
 
 
 
 
 
Vårt sovrum, jag har hängt in alla mina kläder. Dom va lagom skrynkliga efter ha varit ihop rullade i 3veckor!
 
 
Vardagsrummet
 
 
Köket.
 
 
Jag vet att jag ska berätta för er hur det var på Sydney Sea life, men det tar så långt tid att ladda upp bilder så jag gör det i ett nytt inlägg senare. Nu ska jag och Timmy käka sen ska vi till stranden. Ha de så bra!
 
 
 
 
Kommentarer!
Postat av: Kitty

Oj vad fin lägenheter är, ni får vara rädda om den.Lite nyfiken på vad ni får ge för den?
Kul att bo ihop utan svärföräldrar!
Ha det!

Svar: Ja den är super fin. Hihi ja lite skillnad att bo ihop utan föräldrar och svärföräldrar! :P Vi betalar 360$ i veckan. Men sen har vi betalat 720$ i bond (det som vi får tillbaka om Timmy inte har sönder hela lägenheten vill säga ;)

Kram
Michelle Bik

Kommenterat - 2015-01-24 / 09:48:23
Postat av: marie attila

Hej. Lägenheten ser jättefin ut. Skönt att ha något eget. Just nu snöa det i Halmstad. En minusgrad och det blåser. Längta ni hit? Var rädda om varandra. Kram

Svar: Den är verkligen jätte fin. Vi stormtrivs! :D Nää vi längtar inte jätte mycket hem ;) Fast här har det regnat konstant i 2dagar :( Nu vill vi ha sool :) Kramis
Michelle Bik

Kommenterat - 2015-01-24 / 13:09:27
Postat av: marian

Vad mysigt det ser ut!! Hoppas det inte är lika varmt inne som ute. Här i stockholm har vi fått ca 25 cm snö det är lördag och jag har jobbat hela dagen (nackdelen med eget företag). nu ska vi på bildvisning och kolla på bilder från yttre hebriderna som är mitt nästa drömresmål (ligger väster om skottland). Många kramar till er!!

Kommenterat - 2015-01-24 / 18:22:41
Postat av: Angelica

Grattis till sambolivet. Ja så himla coolt att första lägenheten blev i Aussie. (Stavas det så?!)
Och vad fin och fräsch den verkar vara! Puss

Kommenterat - 2015-01-24 / 21:42:55
Postat av: marian

Hej igen!
Idag fick jag veta en superbra site som ni måste kolla in där ni kan bo i folks privata hem och billigt, finns över hela världen, vänner till oss har bott jättemycket med dom, kolla in
airbnb.com
jag ska boka själv med dom snart, kolla dock att det har många stjärnor då vet man att det är bra

Svar: Tack Marian! Will check it out! ;)
Michelle Bik

Kommenterat - 2015-01-25 / 01:01:30
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: