Göteborg horse show!

2010-02-27 / 13:31:40
hejhej bloggen !
förlåt att jag inte uppdaterat på ett tag nu ! men de har varit så mkt. har varit me timmy, sovit hos matilda och igår va vi ju på göteborg horse show !! det va super kul !!!


dagen började 06.30 när mammas kl ringde, jag somnade om i 10 min sen fick jag hoppa ur sängen. sminkade mej, borstade tänderna och klädde på mej. första hoppningen började inte förens kl 10.00 men mamma hade bestämmt att vi skulle få lyxa till de lite så vi skulle äta frukust på hotell Gothia towers, hotellet är i samma byggnad som allt annat, så det var nära till mässan och arenan.

06.15 var vi ute på E6:an, vädret var dålogt och de va plaskblött på vägarna. vi räknade me att de skulle ta 2 timmar att komma fram. vi lyssnade på lite musik mamma och natta satt och pratade, tillslut somnade jag i baksätet.

07.35
vaknade jag till igen. nästan framme ! vi körde då förbi liseberg. de kliade i hela kroppen och jag ville bara fram ! frukust hade inte varit fel.

08.05 äntligen framme på hotellet! nu var det dags för frukust! hotellet var super fint och eftersom det ligger i samma byggnad som showerna så åt alla kändisar frukust där med. så vi såg en del !
frukusten va super god! har nog aldrig ätit så mycket frukust i hela mitt liv ! började me en nybakad fralla me jätte god skinka, ost och gurka. andra gången blev de lika dan fralla, ena me skinka andra me hemma gjord sylt, super ! sedan gick vi och tog massa frukter.
vi va väldigt mätta sen !

jag och natta, redo för frukust.


mamma och natta. ( natta kunde, som ni ser inte vara seriös på ett enda foto ! )


natta och jag.
mamma gick och lekte papparazzi.



mamma
natta tröttnade på mammas papparizzi lekande och tog ist foto på mamma.


en liten bild utöver göreborg fårn våran plats. redan vid den tiden va de hur mycket bilar som helst!

08.37 var vi mätta och belåtna, vi gick en runda på mässan och kollade runt.

09.39 va de rökpaus för mamma och natta.

natta och jag.


jag och mamma


mamma och natta.


10.00 var det hoppning, yound riders 1.30 m.












10.49 slut på hoppningen, då var de dags för en runda på mässan.

12.00 internationella hoppning 1.40
13.04 slut på hoppningen, ner på mässan och köpa sporrar. sen gick vi och kollade på dressyren i ca 10 min.










15.53 gick till bilen och lämnade en väska i bilen sen gick vi en runda på stan. jag var så galet täppt i näsan så jag hade fått lock för örat som gjorde svin ont, så vi gick till närmsta apotek och köpte näspuffar till mej.
vi hittade typ ingenstans så vi fick fråga om vägen flera gången. men tillslut hittade vi h&m, kollade lite där, sen gick vi och köpte mackor till mej och natta och en sallad till mamma.

18.03 va vi tbx på våra platser då var de dags för 1.50 hoppningen. då hade jag varit ute på mässan med ann och hennes syster.





19.30 var det omhoppning, men mina bateri var slut till kameran och mamma hade lämnat baterina i bilen, så jag och natta hoppade över omhoppningen och sprang till bilen för att kunna ta fler bilder sedan.

20.07 show med honza bláha. det var alldesless för mörkt för att kunna ta någro bilder på de tyvärr. men det var riktigt kul att se !

21.45 höjdhoppning. 12 startande, rev man ett hinder var man utesluten. klarade man alla 4 hinder höjde man. det började på 1.60 där rev 2 st.
sedan höjde dom till 1.70 där 2 till rev.
sedan höjde dom till 1.80 där rev: henrik von eckemann ( swe ) svante johansson ( swe ) christian ahlman ( ger ) lars niberg ( ger ) och daniel etter ( sui )



sedan höjde dom till 1.85 då var det bara michael whitaker och dermott lennon kvar. båda klarade de.



sedan höjde dom til 1.90 !! klarade båda det skulle de bli delad pltas.



dermott lennon rev!




michael whitaker klarade de ! han är vinnare !



22.57 satt vi i bilen påväg hem.

00.40
låg jag nerbäddad i mammas säng, hade ont i mina fötter och i resten av kroppen.
men det var en super dag ! jätte kul var det !!!


Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: